Uvođenje dvojne cijene na web shopu - prilika za redizajn web stranice?
Kao što ste već vjerojatno mogli vidjeti i čuti, od 1. siječnja 2023. godine očekuje nas prelazak na euro kao službenu valutu u Republici Hrvatskoj. Iako nas do tog dana dijeli još nekoliko mjeseci, svatko tko posjeduje web shop mora prije samog prijelaza na euro napraviti određene promjene. Sama prilagodba na novu valutu je podijeljena na nekoliko faza, a više o njima možete saznati u nastavku članka.
Kako bi svoj web shop pripremili na zakonski ispravan način, važno je znati da će se proces uvođenja eura provoditi u tri faze - iskazivanje dvojne cijene (primarna valuta kuna), primarna valuta euro (i dalje dvojni prikaz cijena), potpuno uvođenje eura. Također, važno je naglasiti i kako je definiran fiksni tečaj, utvrđen uredbom Vijeća EU i on iznosi 1 euro = 7,53450 kuna.
Koje su faze uvođenja eura?
1. faza - dvojno iskazivanje cijene, primarna valuta kuna
Obveza iskazivanja dvojne cijene započinje 5. rujna 2022. godine. Ono što je bitno u ovoj fazi je da i dalje kuna ostaje kao primarna valuta te se plaćanja provode u toj valuti. Iznos u eurima služi kao prilagodba kupcima, te ni u kojem slučaju cijena u eurima ne smije biti naglašenija od one cijene u kunama. Osim na web shopovima i u fizičkim trgovinama, dvojna cijena se mora iskazati i na cjenicima, te promotivnim materijalima ukoliko oni sadrže bilo kakav oblik cijene. Naš tim vam je i ovdje na raspolaganju ukoliko vam je potreban novi dizajn cjenika i promo materijala.
2. faza - euro postaje primarna valuta
Faza koja traje od 1. siječnja 2023. godine pa sve do 31. prosinca 2023., odnosno cijelu godinu. Iako i dalje ostaje prikaz dvojne cijene proizvoda, sada se naglasak stavlja na euro te plaćanja preko vašeg web shopa kreću u toj valuti. Prva dva tjedna nove godine će trajati tzv. razdoblje dvojnog opticaja, što znači da će biti moguće plaćanje u kunama. Iako će se na web shopu plaćanje vršiti putem eura, u prva dva tjedna će vaši kupci moći platiti u kunama ukoliko kao dostavu odaberu preuzimanje (plaćanje dostavljaču).
3. faza - potpuno uvođenje eura
Sa početkom 2024. godine, Republika Hrvatska u potpunosti prelazi na euro, te s tim datumom prestaje i obveza prikazivanja dvojne cijene.
Dvojna cijena na web shopu - što je bitno?
Kao što smo spomenuli, u fazi dvojnoj prikazivanja cijena, vrlo je bitno da krajnje korisnike ne dovodite u zabludu, te da je u svakoj fazi istaknuta primarna valuta za taj period. Dvojnu cijenu morate prikazati na svim stranicama gdje se nalazi prikaz cijena - stranice kategorija, stranice proizvoda, košarica, checkout, potvrde narudžbi, računi, ponude i slično. Na samom računu narudžbe nije potrebno prikazati dvojnu cijenu za svaki proizvod zasebno, već je dovoljno dvojnu cijenu prikazati na ukupnom iznosu računa.
Prilikom iskazivanja prodajnih cijena, kao znak eura koristi se EUR ili €, te se postavlja iza iznosa i razmaka (npr. 10 EUR ili 10 €).
Preračunavanje cijene iz kune u euro izvršava se korištenjem svih pet decimala određenog fiksnog tečaja za konverziju i zaokruživanjem na dvije decimale, u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja:
- Ako je treća decimala manja od pet, druga decimala ostaje nepromijenjena
- Ako je treća decimala veća ili jednaka od pet, druga decimala povećava se za jedan
Primjer konverzije:
Cijena proizvoda u kunama: 59,99 kn
Cijena proizvoda u eurima (prije zaokruživanja): 7,96204127 EUR
Cijena proizvoda u eurima (nakon zaokruživanja): 7,96 EUR
Samo preračunavanje i uvođenje eura ne smije dovesti do povećanja cijene proizvoda, niti se faza iskazivanja dvojne cijene smije iskoristiti kao razlog povećanja cijena samih proizvoda stoji u priopćenju Ministarstva. Prilikom formiranja cijena, dozvoljeno je cijenu sniziti, tj. zaokružiti cijenu na niže, ali je zabranjeno zaokruživanje na više. Ukoliko cijena proizvoda do dana uvođenja iznosi 12,00 kuna (1,59 EUR), cijena u shopu se smije smanjiti na 1,50 EUR, uz dodatno iskazivanje u kunama (11,30 kuna).
Redizajn web shopa - sada je pravi trenutak
Ukoliko imate zastarjeli web shop, lako je moguće da ćete se dosta namučiti oko samog postavljanja prikaza dvojne cijene, a kasnije i sa prikazom eura kao primarne valute. Osim samog logičkog postavljanja, ne treba zaboraviti niti postavljanje cijene sa dizajnerske strane. Svakako smatramo kako je u tom slučaju sada pravo vrijeme za napraviti kompletan redizajn web shopa, te vrijeme da podignete svoje poslovanje na novu razinu. Naravno da nove regulative i prikaz dvojnih cijena nisu jedini razlog zbog kojeg bi bilo dobro da razmislite o redizajnu web stranice. Sigurni smo da ne želite da korisnici "pobjegnu" s vaše web stranice zbog zastarjelog dizajna (na neki konkurentski, oku ugodniji web), a imate im toliko toga za ponuditi. Također, tu je i SEO faktor, odnosno naš dragocjeni Google koji gotovo svakodnevno mijenja svoje algoritme i blagonaklono gleda na nove načine pisanja koda, a vi ne želite da vas mrzi, zar ne? Slobodno nas kontaktirajte i poslati ćemo vam neobvezujuću ponudu za izradu web shopa.
Svi naši sadašnji korisnici će ove faze prilagodbe i prebacivanja na euro proći s lakoćom, na vrijeme i bez stresa.
Photo credit: Markus Spiske