Što je SEO i zašto je optimizacija bitna?
Search Engine Optimization ili skraćeno SEO, je pojam koji je sastavljen od cijelog niza strategija koje su usmjerene kako bi posjećenost stranica bila što veća, a samim time i eventualna zarada Vas kao vlasnika web stranice. Korisnici interneta koriste razne pretraživače poput Google tražilice ili Yahoo tražilice kako bi pronašli proizvode ili sadržaj koji im je potreban ili zanimljiv. Kako bi korisnik odabrao baš Vašu web stranicu, veliku ulogu će odigrati SEO pomoću kojeg pozicioniramo web stranicu što bliže početnoj stranici odabranog pretraživača. Iz toga proizlazi da ukoliko je stranica bolje pozicionirana na tražilicama to će biti i veći broj organskih (besplatnih) posjeta, a veći broj organskih posjeta znači i veću konverziju potencijalnih kupaca i klijenata. Kako Google redovno izmjenjuje svoje algoritme za pozicioniranje web stranica, tako je potrebno i pratiti trendove i biti u korak sa svim novostima vezanim uz optimizaciju web stranice.
Kada govorimo o optimizaciji web stranice (SEO), razlikujemo dvije vrste:
- On-page SEO (Unutarnja optimizacija web stranice)
- Off-page SEO (Vanjska optimizacija web stranice)
On-page optimizacija je povezana uz sve radnje koje se događaju na web stranici kako bi se poboljšala pozicija stranice na tražilicama. S druge strane, off-page SEO je optimizacija koja podrazumijeva sve radnje izvan domene web stranice.
On-site optimizacija
On-site način optimizacije podrazumijeva nekoliko radnji koje se obavljaju na samoj web stranici. Glavna zadaća on-site optimizacije je na kvalitetan način prikazati algoritmima tražilica i samom posjetitelju o čemu se zapravo radi na web stranici koju posjećuju. Tri su bitne stavke koje treba zadovoljiti kod unutarnje optimizacije:
- Kvaliteta sadržaja – iz sadržaja web stranice mora biti jasno o čemu je riječ
- Relevantnost sadržaja – sadržaj mora biti povezan sa ključnom riječi s kojom je povezan
- Web stranica mora biti korisna i vjerodostojna da se pozicionira pri vrhu
U prošlosti su jednu od najvećih uloga u optimizaciji i rangiranju web stranice imale ključne riječi. Danas je jednako bitno korisničko iskustvo (User Experience / UX) kao i ključne riječi. Još dvije bitne stavke su brzina učitavanja web stranice i responzivnost web stranice, odnosno vrlo je bitno da je web stranica prilagođena mobilnom uređaju.
SEO statistike
- U 2017. godini Google je zabilježio više od 79% svih pretraživanja na internetu. Drugi je Bing sa 7.27%.
- Prema stranici Internet Live Stats, preko 60 tisuća pretraživanja se dogodi svake sekunde.
- Čak 50% pretraživanja je temeljeno na četiri i više riječi.
- Hubspot je napravio istraživanje prema kojem 61% vlasnika tvrtke kaže kako je poboljšanje SEO optimizacije i same pozicije na tražilici njihov marketinški prioritet.
Zašto je SEO optimizacija bitna?
Iz svega možemo zaključiti kako je SEO vrlo bitna stavka u današnje vrijeme. Nije isto da li je Vaša web stranica na prvoj ili drugoj stranici tražilice. Bolji SEO će sa sobom povući i bolji ROI (Return on investment). Neka istraživanja pokazuju kako je dobar SEO bolja reklama od bilo koje televizijske ili tiskane reklame. Dobro i kvalitetno odrađen SEO će sasvim sigurno doprinijeti Vašem boljem poslovanju i zaradi.
Vrlo je važno da je sadržaj na web stranici detaljan, koristan i najvažnije relevantan za odabrane ključne riječi. SEO optimizacija nije jednokratan i lagan posao, već je to maratonski posao u Internet marketingu. Pravila se mijenjaju iz godine u godinu i vrlo je bitno pratiti sve trendove i algoritme kako bi pozicija web stranica bila što bolja.
Direct Design je tu za Vas i slobodno nam se javite i odraditi ćemo SEO optimizaciju za Vašu web stranicu.